Trening pływacki – 7 ćwiczeń na poprawę Twojego kraula

Kraul to najszybszy ze stylów pływackich. Nic dziwnego, że podczas międzynarodowych imprez zawodnicy wybierają go w startach w stylu dowolnym oraz na ostatnim odcinku startów w stylu zmiennym. Ty też uwielbiasz pływać kraulem? W takim razie mamy dla Ciebie kilka ćwiczeń, które sprawią, że będziesz jeszcze szybszy, a Twoja technika jeszcze lepsza!

Ćwiczenie 1

Ręce pracują jak w kraulu, nogi jak w żabce. Jeden ruch nóg przypada na pełny cykl pracy rąk (strona prawa, strona lewa). Oddechy wykonuj, patrząc przed siebie – po każdym uderzeniu nóg.

Ćwiczenie 2

Płyń kraulem z dłonią ułożoną w pięść. W ramach zabawy możesz zacząć z dłonią zaciśniętą w pięść, a płynąc, uwalniaj jeden palec po każdych dwóch uderzeniach rąk – zaczynając od najmniejszego palca.

Ćwiczenie 3

Płyń kraulem i rób pauzę w momencie, w którym Twoja ręka zanurza się w wodzie.

Ćwiczenie 4

Płyń pieskiem, pracując ramionami i wykonując ruch znad wody w dół, aż do uda.

Ćwiczenie 5

Połóż się na plecach. Nogi są wyprostowane i nie pracują. Ręce przenieś za głowę i wykonuj
delikatne ruchy dłońmi tam i z powrotem (przypominające uderzenia skrzydeł motyla).

Ćwiczenie 6

Płyń kraulem, zmieniając prędkość ruchów ramion (3-4 szybkie uderzenia i 6-7 wolnych).

Ćwiczenie 7

Płyń kraulem, nabierając powietrze z obydwu stron. Rób pauzę w momencie, gdy Twoje ciało obraca się w prawo lub lewo, abyś mógł nabrać powietrza.

Aktywna Redakcja

Aktywna Redakcja

W roli głosu redakcyjnego będziemy zadawać pytania, robić wywiady z inspirującymi ludźmi, informować o ciekawych eventach i tworzyć treści przy współpracy ze specjalistami z danej dyscypliny.
Copyright © 2018 Profil Aktywny. All rights reserved. Portal sponsorowany przez Grupę Kapitałową Martes Sport.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.