Dlaczego kochamy kibicować?

03 sierpnia 2021
Dlaczego kochamy kibicować?

Niedawno zakończyły się Mistrzostwa Europy piłki nożnej, a obecnie trwają Igrzyska Olimpijskie w Tokio. Z wypiekami na policzkach śledzimy postępy biało-czerwonych. Kibicowanie przed telewizorem czy na żywo podczas zawodów od dziesiątek lat dostarcza nam wachlarz emocji-od wielkiego rozczarowania po radość. Dlaczego często kibicowanie ulubionej drużynie czy sportowcom danej dyscypliny staje się częścią naszego życia?

BUDOWANIE RELACJI

Oglądanie sportu z innymi łączy, buduje więzi, daje nam poczucie przynależności. Razem przeżywamy porażki i sukcesy drużyny. Na samych zawodach się nie kończy. Długo przed i po samym występie sportowym trwają przygotowania, rozmowy, wspólne dyskusje, wymiana spostrzeżeń. Mecz, start to dobry powód do spotkań towarzyskich, organizacji wydarzeń sportowych, ale także zwykłego kibicowania w kameralnym gronie. 

POPRAWA NASTROJU 

Wielu psychologów uważa, że kibicowanie poprawia nasz nastrój, samopoczucie, a co za tym idzie-zdrowie psychiczne. Nieważne czy kibicujemy narodowej drużynie czy lokalnym zawodom, emocje podczas oglądania występu są zbliżone. Wygrana wzbudza w nas radość, natomiast przy przegranej mamy często poczucie, że niezależnie od wyniku zawsze będziemy wspierać tego sportowca lub drużynę i śledzić jego losy.

KIBICOWANIE TO HOBBY

Wielu osób kibicami nazywa się cały czas. Regularnie jeżdżą na zawody ukochanego klubu czy dyscypliny, należą do klubów kibica, jeżdżą na zloty fanów. Wiąże się z tym kolekcjonowanie wszystkiego związanego z danym sportem, klubem czy osobą, zdobywanie wiedzy, zarażanie pasją innych członków rodziny czy przyjaciół. 

Marki sportowe tworzą specjalną odzież dla wiernych kibiców. Na przykład z okazji Igrzysk w Tokio, topowy polski brand pływacki Aquawave przygotował specjalna linię TOKYO LINE inspirowaną olimpiadą. Kolekcja powstała we współpracy z legendą olimpijską, złotą medalistką Otylią Jędrzejczak. Dla fanów pływania odzież tej linii to prawdziwy skarb do kolekcji zwłaszcza, że jest ona limitowana. Podobną niespodziankę dla kibiców biało-czerwonych przygotowała marka Huari wypuszczając kolekcję w naszych narodowych barwach. Odzież jest dedykowana piłce nożnej, natomiast kibice zakładają ją często w dni rozgrywek różnych dyscyplin, aby podkreślić barwy narodowe.



                                                                                                 Aktywni Kibice = Aktywna Redakcja


Aktywna Redakcja

Jako że nosi nas nieustannie, a głowę mamy pełną pomysłów nie wyobrażamy sobie, by od czasu do czasu do materiałów nie dodać czegoś od siebie. W roli głosu redakcyjnego będziemy zadawać pytania, robić wywiady z inspirującymi ludźmi, informować o ciekawych eventach i tworzyć treści przy współpracy ze specjalistami z danej dyscypliny. Mówiąc krótko: uwielbiamy inspirować, motywować, trenować, zatem możecie mieć pewność, że będzie się działo.

Mogą Ci się spodobać

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się