Gdynia Baltic Challenge za nami
1 września akwen przy bulwarze Nadmorskim w Gdyni opanowali pływacy, zarówno ci starsi, bardziej doświadczeni, jak i ci najmłodsi. W sumie w 2. edycji Gdynia Baltic Challenge wzięło udział 240 zawodników. Na uczestników imprezy czekały jednak nie tylko sportowe emocje…
Dla dorosłych i dla dzieci
Podobnie jak w roku ubiegłym, miejscem zawodów był fragment Zatoki Puckiej w okolicach gdyńskiej plaży miejskiej. Pływacy startować mogli w kilku kategoriach: Open Water, Open Tri i na dystansie 1 000 m. Na najmłodszych czekały dwie trasy: o długości 500 m lub 200 m.
Na starcie Gdynia Baltic Challenge pojawili się pływacy z całej Polski. W zawodach dla dorosłych wzięło udział ponad 200 osób; grupa juniorska liczyła 33 dzieci.
Najlepsi z najlepszych
W kategorii Open Tri najlepszy okazał się Dominik Tekieli. Na kolejnych pozycjach znaleźli się Michał Lubarski i Piotr Suwara. Wśród kobiet triumfowała Emilia Sączyńska. W zawodach Open Water jako pierwsi dotarli do mety Maciej Brudziak, Mieszko Palmi-Kukiełko oraz Grzegorz Monczak. Najlepszą z kobiet była Marta Łagownik. W wyścigu na 1000 metrów triumfowali Jakub Grapentyn i Lucyna Wąsowicz.
Krótsze dystanse zaplanowano dla najmłodszych. Dystans pół kilometra w kategorii 12-13 lat najszybciej pokonali Igor Bzymek i Liliana Żochowska. Wśród najmłodszych, na których czekała 200-metrowa trasa, pierwsze dwa miejsca zajęli Jan Michałowski i Nina Ośka.
Piknik rodzinny
Podczas gdy pływacy walczyli o najwyższe laury, na plaży trwał piknik rodzinny na pożegnanie lata. Najmłodsi mogli skorzystać z dmuchanych atrakcji i zabaw z animatorami. Na fanów aktywności czekały z kolei zawody: grano w siatkówkę i plażową odmianę rugby.
Promocja aktywności
Ambasadorem zawodów jest Sebastian Karaś, który jako pierwszy człowiek w historii przepłynął wpław Bałtyk, a obecnie próbuje swoich sił w triathlonie, i to z sukcesami. Doświadczony pływak dopingował uczestników, a po zawodach chętnie pozował do pamiątkowych zdjęć.
Imprezę zorganizowali Akademia Pływania Sebastiana Karasia i Agencja Promocji Sportu Urszula Wieczorek. Partnerem strategicznym Gdynia Baltic Challenge jest marka AquaWave.
Zdjęcia: Akademia
Pływania Sebastiana Karasia i Agencja Promocji Sportu Urszula
Wieczorek
Aktywna Redakcja
Jako że nosi nas nieustannie, a głowę mamy pełną pomysłów nie wyobrażamy sobie, by od czasu do czasu do materiałów nie dodać czegoś od siebie. W roli głosu redakcyjnego będziemy zadawać pytania, robić wywiady z inspirującymi ludźmi, informować o ciekawych eventach i tworzyć treści przy współpracy ze specjalistami z danej dyscypliny. Mówiąc krótko: uwielbiamy inspirować, motywować, trenować, zatem możecie mieć pewność, że będzie się działo.