Jak zacząć ćwiczyć? 5 rzeczy, o których musisz pamiętać!

23 wrzesień 2020
Jak zacząć ćwiczyć? 5 rzeczy, o których musisz pamiętać!

Zaczynając przygodę z ćwiczeniami mamy mnóstwo motywacji, więc chcemy robić dosłownie wszystko i jak najwięcej (żeby też jak najszybciej mieć efekty). Bierzemy się do dzieła i... dochodzi do nas, że nie wiemy, od czego zacząć, bo natłok informacji o ćwiczeniach aż przygniata.

Co zrobić? Pamiętać o 5 zasadach, które ułatwią trening każdemu początkującemu.

5 zasad treningowych dla początkujących

1. Wyznacz sobie konkretny, ale REALNY cel 

Każdy z nas chciałby od razu być rekinem aktywności. Problem polega na tym, że takie cele są zbyt duże, a czas, który sobie dajemy - nierealny. Zamiast więc po raz setny zniechęcać się, że znów Ci nie wyszło (nic dziwnego, skoro chcesz trenować 7 razy w tygodniu) - postaw na mniejszy, bardziej realny cel. To mogą być 2 treningi tygodniowo i dodatkowy spacer. Mało? Spróbuj to zrealizować, a dopiero potem stawiaj sobie większe cele.

2. Zacznij spokojnie

Jeśli dopiero zaczynamy przygodę z ćwiczeniami lub wracamy po długiej przerwie - najbezpieczniej będzie dać ciału czas na przyzwyczajenie się do ruchu. Na początek wystarczą ćwiczenia co 2-3 dni. Nie porywaj się od razu do zaawansowanych treningów, zacznij spokojnie. Takie treningi też przynoszą efekty.

3. Testuj aktywności 

Trening Ci się nie podoba? Spróbuj czegoś innego! Nie każdy musi ćwiczyć na siłowni, chodzić na zumbę czy biegać. Możesz wypróbować coś innego - i w końcu znajdziesz coś dla siebie. Pamiętaj: najlepszy trening to taki, który jest zrobiony… a zrobić będzie łatwo, jeśli go będziesz lubić.

4. Wyposaż się 

Nie musisz mieć domowej siłowni, ale dobra mata i odpowiedni strój do ćwiczeń zdecydowanie zwiększą komfort treningu. Na samym początku zadbaj o buty - oraz w przypadku pań - o biustonosz sportowy.

5. Nie ilość, a jakość 

Zamiast codziennie wylewać siódme poty na treningach, wybierz jakość. Zacznij od takich, przy których nauczysz się prawidłowej techniki, i które powoli wprowadzą Cię w aktywność - dzięki temu nie tylko się nie zniechęcisz zbyt mocnym tempem, ale uchronisz się przed kontuzjami.

I przede wszystkim: podejdź do aktywności na luzie!

Tekst i zdjęcie: Marta Kruk (Hennig), pasjonatka sportu, trenerka i autorka bloga Codziennie Fit

Aktywna Redakcja

Jako że nosi nas nieustannie, a głowę mamy pełną pomysłów nie wyobrażamy sobie, by od czasu do czasu do materiałów nie dodać czegoś od siebie. W roli głosu redakcyjnego będziemy zadawać pytania, robić wywiady z inspirującymi ludźmi, informować o ciekawych eventach i tworzyć treści przy współpracy ze specjalistami z danej dyscypliny. Mówiąc krótko: uwielbiamy inspirować, motywować, trenować, zatem możecie mieć pewność, że będzie się działo.

Mogą Ci się spodobać

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się