Jak skutecznie motywować się do aktywności fizycznej?

22 styczeń 2021
Jak skutecznie motywować się do aktywności fizycznej?

Mówią, że wszystko zaczyna się w głowie. To prawda, bo bez odpowiedniego nastawienia do realizacji wyznaczonych celów nasze działania nie przyniosą wymiernych efektów. W procesie wypracowywania nowych nawyków i pracy nad sylwetką podstawą jest systematyczność. Nastawienie psychiczne, gotowość do pracy i podejmowania wysiłku nie wystarczą. Gdzie zatem szukać źródeł motywacji? 

Motywacja zaczyna się od wyznaczenia celu

Zacznij działać jak doświadczony strateg! Skorzystaj z wiedzy marketingowców, którzy wiedzą, jak realizować cele sprzedażowe i promocyjne. Do określenia swojego celu wykorzystaj znaną z marketingu zasadę SMART. Nazwa pochodzi od angielskich słów - specific, measurable, achievable, relevant, time-bound - które precyzyjnie wskazują właściwy kierunek działania.

Zawsze jest dobry czas, by zmienić swoje życie – wywiad z Gosią Gałkowską
Czytaj dalej →

Cel określ jasno i precyzyjnie, tak byś był w stanie jednoznacznie stwierdzić, czy zadanie wykonałeś w 100%, czy tylko w pewnej części. Osiągnięcie celu musi być dla Ciebie na tyle istotne, że nie odpuścisz zaraz przy pojawieniu się pierwszych trudności. Pamiętaj o tym, by mierzyć siły na zamiary. Cel, do którego będziesz dążyć, musi być w twoim zasięgu. Na koniec równie ważna kwestia: granica czasowa. Wskaż, ile czasu dajesz sobie na działanie. O ile założony cel jest możliwy do osiągnięcia, deadline działa motywująco;)

Jak to wygląda w praktyce? Oto kilka prawidłowo wyznaczonych celów: 

motywacja do treningu, akcesoria treningowe IQ

Jak motywować się do systematycznej aktywności fizycznej?

Wspólny cel jednoczy. W drugiej osobie znajdziesz dodatkową motywację do trwania w wyzwaniu. Zdecydowanie łatwiej pokonywać pojawiające się trudności i działać dalej, pomimo zwątpienia. 

Jeśli twoim celem jest redukcja wagi:

  • Nie katuj się ćwiczeniami, których nie znosisz. Poszukaj inspiracji na ćwiczenia w sieci. Zerknij na plany treningowe najpopularniejszych trenerek fitness i zdecyduj komu zaufasz. 
9 miejsc w sieci z inspirującymi treningami w domu
Czytaj dalej →
  • Osoba trenera jest bardzo ważna - jego energia i charyzma ma angażować i motywować do wychodzenia poza strefę komfortu. Równie ważne jest zaufanie i szacunek. Prześledź wcześniejsze działania, doświadczenie, sposób komunikacji z fanami i to jak skutecznie buduje wokół siebie swoją społeczność. 
  • Dołącz do grupy na facebooku - takie społeczności to nie tylko realne wsparcie, ale i źródło wiedzy "praktycznej”. 

Chcesz zintensyfikować swoją aktywność outdoorową? Spróbuj zarazić swoim pomysłem najbliższych. Partnera skusi obietnica pomocy w spełnieniu jednego z dawno odkładanych planów. Dzieci uwielbiają wyzwania, rodzinne zabawy i zbieranie pieczątek, odznaczeń… Jeśli nie pieczątki ze schronisk, mogą być pieczątki z ziemniaka na własnoręcznie stworzonej liście;) 

Szukasz inspiracji i konkretnych pomysłów? Sprawdź nasze działy tematyczne: Góry i trekking, Rower, Sporty zimowe i Bieganie. Nasz portal jest blisko pasjonatów zdrowego trybu życia, którzy wysyłając do nas swoje fotki, dołączają do Aktywnej Drużyny Zobacz absolutnie wyjątkowe i inspirujące osoby, które po prostu zarażają energią do działania! 

jak motywować się do aktywności fizycznej

Motywacja na miarę XXI wieku

Wspieraj się technologią! Licznik kroków, przelicznik kalorii, apka z planem posiłków i listą zakupów na cały tydzień, planner treningów, aplikacja przypominająca o piciu wody - wyposażona w smartwatch lub telefon z mądrymi, przydatnymi aplikacjami zwiększysz swoje szanse na osiągniecie celu. To może być łatwiejsze i przyjemniejsze niż Ci się wydaje! Dietetyczne posiłki mogą być sycące, kolorowe i smaczne - wystarczy tylko wgryźć się w temat, zdobyć wiedzę i stosować ją w praktyce. Nasza dietetyczka Kasia chętnie Ci pomoże! Jej porady znajdziesz tutaj!

3 najczęstsze błędy treningowe
Czytaj dalej →

Mierz rezultaty 

Najlepsza motywacja na świecie? Pierwsze efekty podjętych działań! Wtedy wiesz, że jesteś na dobrej drodze do osiągnięcia celu. Prowadź dziennik treningów i zapisuj swoje postępy. Inne aktywności możesz rozpisać w formie checklisty i odhaczać kolejne pozycje. Dajemy słowo, że to działa! 

Aktywna Redakcja

Jako że nosi nas nieustannie, a głowę mamy pełną pomysłów nie wyobrażamy sobie, by od czasu do czasu do materiałów nie dodać czegoś od siebie. W roli głosu redakcyjnego będziemy zadawać pytania, robić wywiady z inspirującymi ludźmi, informować o ciekawych eventach i tworzyć treści przy współpracy ze specjalistami z danej dyscypliny. Mówiąc krótko: uwielbiamy inspirować, motywować, trenować, zatem możecie mieć pewność, że będzie się działo.

Mogą Ci się spodobać

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się